keskiviikko 2. huhtikuuta 2014

Ihanat mokkapalat / Smaskiga mockarutor

Nyt kun joudun olemaan kotona aika kauan sairastelun takia, niin päätin tänään leipoa helppoja ja suussa sulavia mokkapaloja, jotka ovat todella nopeita valmistaa. Reseptin nappasin netistä, tosin muutin reseptiä vähäsen. Mokkapalat olivat tälle päivälle tarpeeksi suuri projekti, koska oloni on vielä sen verran poissaoleva niin en viittinyt kaikista vaativimpia kakkuja väsäämään :D

Nu då jag hamnar vara hemma en tid på grund av att jag är sjuk, så tyckte jag idag att jag behövde nånting att göra för att det är bara så tråkigt att sitta i soffhörnan hela dagen.. så jag bestämde mig att baka smaskiga mockarutor, enkla att laga och tillräckligt invecklade åt mig..huvuden klarar inte ännu av vad som helst :D



Pohja:

200 g voita
4 munaa
3 dl sokeria
5 dl vehnäjauhoja
3 rkl kaakaojauhetta
3 tl leivinjauhetta
3 tl vaniljasokeria
2 dl maitoa

Kuorrute:

50 g voita
400 g tomusokeria
5 rkl vahvaa kahvia
3 rkl kaakaojauhetta
2 tl vaniljasokeria

1. Sulata rasva ja laita jäähtymään.
2. Vatkaa munat ja sokeri vaaleaksi ja kuohkeaksi vaahdoksi.
3. Sekoita kuivat aineet keskenään ja lisää ne maidon kanssa vuorotellen munasokerivaahtoon puuhaarukalla käännellen.
4. Sekoita joukkoon voisula.
5. Kaada taikina leivinpaperin päälle uunipellille.
6. Paista uunissa 200 asteessa noin 15 minuuttia.
7. Sulata kuorrutusta varten voi kattilassa ja sekoita muut aineet voisulan joukkoon. Sekoita vispilällä seosta kunnes se on sileää.
8. Levitä kuorrutus viilentyneen pohjan päälle, koristele strösselillä heti.

Botten:

200 g smör
4 ägg
3 dl socker
5 dl vetemjöl
3 msk kakao
3 tsk bakpulver
3 tsk vaniljsocker
2 dl mjölk

Glasyr:

50 g smör
400 g florsocker
5 msk stark kaffe
3 msk kakao
2 tsk vaniljsocker

1. Smält smöret och låt svalna.
2. Vispa ägg och socker vitt och poröst.
3. Blanda torra ingredienser och tillsätt växelvist med mjölken, blanda med en trädgaffel.
4. Tillsätt smöret.
5. Häll smeten på plåten som har bakplåtspapper.
6. Grädda i 200 grader ca 15 minuter.
7. Smält smöret och blanda resten av ingredienser och vispa till ett glasyr.
8. Bred glasyren över bottnen och häll på nonpareller direkt.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti